Kolorowy sezon

Różnorodność barw, które pojawiły się na wybiegach największych domów mody powoduje, że każda z nas może bez problemu zaadaptować któryś z nich do swojej garderoby. W podsumowaniach kolorystycznych na nadchodzący sezon pojawia się ponad 10 najmodniejszych odcieni i większość z nich jest już dostępnych w najnowszych kolekcjach naszych sklepów. Amerykański Instytut Pantone corocznie wybiera barwy, które zasługują na wyróżnienie – są często nawiązaniem do aktualnych trendów na rynku, odbiciem nastrojów społecznych, pragnień czy obaw. Wybory Instytutu stają się inspiracją świata mody, stylu, designu, projektowania, a także wnętrzarstwa. W tym roku laureatem został Very Peri czyli fiolet wyrazisty w formie z niebieskim podbiciem, który niesie za sobą ducha kreatywności, różnorodności ale i nowej energii, a także nawiązuje do świata digitalu. Ten nietuzinkowy odcień ma pobudzać do działania, uwalniać twórczego ducha i otwierać na nowe możliwości, jakie każdego dnia stawia przed nami świat. Psychologia koloru natomiast zwraca uwagę na uspokajające i relaksujące działanie fioletu – naukowcy twierdzą, że może się on sprawdzać w terapiach m.in. migrenowych czy depresyjnych. Pięknie łączy się np. z bielą, zielenią czy srebrem, które również były lansowane przez projektantów.

Zapach trawy, czy smak popcornu i pomarańczy?

Moda na wiosnę 2022 to także „dopamine dressing” czyli wywołanie lepszego nastroju poprzez kolor. Po trudnym okresie pandemii, kreatorzy postawili na barwy przywołujące ciepłe skojarzenia, oraz pobudzające nasz mózg do zwiększonej produkcji hormonu szczęścia, co z kolei wpływa na nasz nastrój i poczucie własnej wartości. Na wybiegach mogliśmy podziwiać całą feerię jaskrawych barw często w oversizowych lub rozluźnionych fasonach. Wydaje się, że to nie będzie chwilowy trend a duża zmiana w świecie mody, która będzie się opierać na wpływie na samopoczucie jej odbiorców. Jak nosić żywe kolory? Fantastycznie prezentują się w total lookach, damskich garniturach, ultramodnych kompletach z mini spódniczką, ale także w dodatkach. Ciekawe akcesoria mogą nie tylko pięknie uzupełnić stylizację, ale i być alternatywą dla minimalistek budujących szafę kapsułową, w której niewielki procent garderoby stanowią najnowsze trendy. Nasycone barwy takie jak trawiasta zieleń, pomarańcz, wyrazista fuksja, ale także pastelowa żółć w kolorze lodów z popcornem to niezaprzeczalnie hity tej wiosny i lata!

 

 

Mleczna czy biała czekolada?

Kolejnym apetycznym kolorem, który pojawił się już w okresie zimowym jest czekolada i to we wszystkich jej odsłonach od deserowej przez mleczną do karmelowej.  Brąz nosimy solo, w monochromatycznych stylizacjach lub przepięknie możecie ją wystylizować w zestawach ze stonowaną paletą, np. błękitami, beżami ale i ponadczasową bielą, która również będzie świetnym zakupowym wyborem. Propozycje naszych marek w kolorze śmietanki lub mleka nie ograniczają się tylko do odzieży ale i obuwia, torebek i innych akcesoriów. Śnieżnobiały odcień pojawił się w kolekcjach u topowych domów mody – był lansowany przez Chloe, Diora czy Acne Studios.

 

 

Róż i już

Barwy zarówno nasycone jak i w odsłonie pastelowej kuszą ze sklepowych półek i wieszaków. Róż nie jest barwą podstawową – otrzymujemy go dzięki połączeniu czerwieni z bielą i to zależnie od nasycenia może mieć więcej właściwości jednego lub drugiego koloru. Mocno nasycony potocznie nazywany „wściekłym” może pobudzać, wzmagać apetyt lub działać ostrzegawczo. Im róż jest jaśniejszy, tym bardziej uspokaja oraz sprzyja negocjacjom. Ten  delikatny odcień różu pojawił się w wielu kolekcjach, m.in. u Michaela Korsa, Vivienne Westwood czy Rodarte. Wiedza z zakresu psychologii koloru może być przydatna nie tylko w marketingu, ale także w codziennych sprawach zawodowych lub prywatnych, warto zatem poznać niesamowitą moc kolorów – szczególnie tych, z którymi projektanci próbują nas zaprzyjaźnić w nowych kolekcjach.

 

fot. wizerunkowe:  HM

fot. produktowe: House, Cropp, Only, Hm, Reserved, Wrangler Lee, Mohito, Sinsay, Ryłko, Swiss, Ochnik, Tatuum